Badanie etnograficzne podczas pokazów kina letniego

Podczas wakacji trafił do nas nietypowy projekt. Przez cały sierpień, co tydzień rozmawialiśmy z widzami kina letniego w Warszawie. W jakim celu to robiliśmy? Otóż, jeden z naszych klientów był sponsorem takiego cyklu wydarzeń i poprosił nas o realizację badania etnograficznego, podczas którego prowadziliśmy obserwacje i rozmawialiśmy z uczestnikami wydarzeń, ale także osobami przechodzącymi w okolicy, skuszonymi pysznymi przekąskami oferowanymi przez naszego klienta przed seansem.

Głównym celem tego projektu było lepsze poznanie uczestników samego eventu: ich odczuć związanych z wydarzeniem, ale również z jego sponsorem – czy zauważają marki stojące za promocją, co przyciąga ich na pokaz filmowy, czy kojarzą brand sponsora, czy uważają, że pasuje on do charakteru wydarzenia itp.

Sprawdzaliśmy także, jak można zwiększyć efektywność podobnych akcji marketingowych w przyszłości – czy coś można poprawić, czy wygląd stanowiska zachęca i spełnia swoje funkcje, czy organizacja przedsięwzięcia nie zawodzi na żadnym polu. Obserwowaliśmy też, czy są jeszcze jakieś niezagospodarowane obszary.
Dodatkowo, rozmawialiśmy z uczestnikami o samym poczęstunku, który co tydzień szef kuchni przygotowywał z produktów będących w ofercie naszego klienta. Trzeba przyznać, że rzadko trafiają nam się tak pyszne projekty! (tak, sami też próbowaliśmy) Uczestnicy wydarzenia zachwalali te smakołyki, przy okazji dzieląc się z nami informacjami o sobie: czy kupują podobne produkty, jak z nich korzystają oraz gdzie szukają kulinarnych inspiracji i jakie smaki należą do ich ulubionych.

Wnioski płynące z tego projektu pozwalają lepiej poznać grupę docelową kina letniego i w konsekwencji jeszcze efektywniej zaplanować obecność marki podczas kolejnych wydarzeń tego typu. Jeśli realizujesz analogiczne lub podobne działania marketingowe dla swojej marki, chętnie pomożemy Ci sprawdzić, jak oceniają je klienci i podpowiemy, co można usprawnić, żeby z jednej strony podnieść zadowolenie uczestników, a z drugiej - jak najefektywniej osiągnąć założone cele.