LTE i szybki Internet w telefonie to obecnie temat numer jeden, także u polskich operatorów komórkowych. Czy rozwój ofert ultra-szybkiego Internetu w komórce, to odpowiedź na oczekiwanie konsumentów, czy też ruch wyprzedzający, który dopiero będzie wymagał przekonania klientów, co do możliwych zastosowań nowej technologii? Pewnych odpowiedzi dostarcza badanie z rynku amerykańskiego. To rynek o olbrzymim nasyceniu smartfonami  (ponad 60% telefonów używanych przez Amerykanów to smartfony, w Polsce to tylko niecałe 30%). Mimo to, brak powszechnego entuzjazmu co do korzystania z LTE.

Firma inwestycyjna Piper Jaffray przeprowadziła sondaż na próbie 3000 konsumentów korzystających z telefonów komórkowych. Co się okazało: aż 47% uważa, że LTE jest im do niczego nie potrzebne. Kolejne 26% nie widzi żadnej różnicy między LTE a 4G… Tylko 15% chce korzystać z technologii LTE.

Jeżeli na tak rozwiniętym rynku jak USA konsumenci nie przebierają nogami na myśl o nadchodzącej technologii LTE, to możemy się spodziewać, że na naszym rynku popyt początkowo również będzie ograniczony. Kluczowe będzie zaprezentowanie konsumentom korzyści, jakie może im dać ultra-szybki Internet mobilny. Może warto wykorzystać w tym celu opinie tych klientów, którzy już korzystają z LTE i znają jego benefity? Jak dowodzi badanie przeprowadzone wśród korzystających z LTE w Korei Południowej, klienci sieci LTE zużywają o 132% więcej transferu danych niż posiadacze sieci 3G. To oznacza, że posiadacze ultra-szybkiego Internetu widzą jego zalety i z nich korzystają. Trzeba jak najszybciej powiedzieć o tym posiadaczom smartfonów, którzy jeszcze o tym nie wiedzą!

Źródła: appleinsider.com; thenextweb.com