W marcu 2015 nawiązana została współpraca między firmą badawczą smartscope oraz MotoFocus - specjalistą w branży motoryzacyjnej. Konsolidacja firm ma na celu dostarczanie sektorowi automotive kompetentnej i fachowej pomocy oraz wiedzy na temat rynku motoryzacyjnego.

Specyfika sektora motoryzacyjnego – złożoność i wiedza konieczna do zrozumienia potrzeb tego sektora - decydują o jego wyjątkowym charakterze. Dzięki dotychczasowej dynamice rozwoju, sektor ten jedynie w niewielkim stopniu korzystał z badań marketingowych, twierdzi Alfred Franke z MotoFocus. Jednak rosnąca konkurencyjność i mniejsze tempo wzrostu wymagają sprawnego dopływu odpowiedniej wiedzy na temat rynku i konsumentów – ich potrzeb, oczekiwań i wymagań, z czego firmy z sektora automotive zaczynają zdawać sobie sprawę. Jakub Cichosz ze smartscope zauważa, że firmy badawcze działające na polskim rynku wciąż nie posiadają dostatecznych kompetencji i wiedzy na temat tego sektora. Stąd zrodził się nasz pomysł stworzenia wspólnej inicjatywy polegającej na połączeniu kompetencji badawczych (smartscope) z ekspercką wiedzą o rynku motoryzacyjnym (MotoFocus).

Materiały informacyjne

 

MotoFocus

  • MotoFocus od 11 lat specjalizuje się w unikalnych badaniach rynku motoryzacyjnego. Z opracowań MotoFocus korzystają zarówno niezależni producenci, dystrybutorzy, producenci samochodów jak i organizacje branżowe.
  • Grupa MotoFocus jest wydawcą najważniejszych opiniotwórczych portali internetowych, które stały się niemal codzienną obowiązkową lekturą profesjonalistów branży motoryzacyjnej. Łączna liczba zarejestrowanych czytelników to ponad 120 000 osób. 
  • Dzięki portalom Grupy MotoFocus profesjonaliści mają zapewnioną wymianę opinii na wszelkie branżowe tematy, a śledzenie aktywności użytkowników serwisów internetowych daje unikalną wiedzę o zainteresowaniach branżystów.