Case: 

dostawca usług telekomunikacyjnych

Target: 
konsument mainstream wstępnie zainteresowany ofertą
Cel: 
stworzenie oferty optymalnej
Problem do rozwiązania: 
Jak dowiedzieć się, które elementy oferty są dla konsumenta naprawdę wartościowe. Próba wyjścia poza standardową odpowiedź „chcę to wszystko tylko za połowę ceny”. Jak wywołać większe zaangażowanie przy teście mało emocjonalnego produktu?
Nasz pomysł: 
Zaczynasz się angażować wtedy, gdy koszty decyzji odczuwasz na własnej skórze!
Nasza metoda: 
Rozdaliśmy respondentom na FGI (na chwilę) prawdziwe pieniądze, za które mogli kupić interesujące ich funkcjonalności testowanej oferty. Budżet był ograniczony. Respondenci wiedzieli, że na wszystko im nie wystarczy.
Efekt: 
Z kilkunastu wcześniej planowanych elementów oferty, na poziomie spontanicznym ocenianych jako „bardzo fajne”, finalny produkt składał się z pięciu cech motywujących i wystarczających do podjęcia decyzji o zakupie.